Eme nemes cél érdekében a katonatiszt-származék foglalkoztatók (budizós hahota) – tisztelvén a régi arisztokraták szellemiségét (budizós hahota) – nagyvonalúan közreműködtek. Jó barátságot ápoltak az igazgatóval, így Anna a népiskola (öblítő vízsugár) első négy osztályának elvégzése után a polgári leányiskolában folytathatta volna tanulmányait. 1941-ben a háború megváltoztatta a terveket.
- Kezdtem az írás helyett a klotyóra koncentrálni - reppentek billentyűcukkoló ujjaim a forgószék lendületén - Mi volt ez az örömteljes vécézés?
- A kommentek Szívem, a kommentek – vigyorgott a Tetovált Gépész. - Ennyi önmagának ellentmondó, művelt ember egy helyen…
- Azta!...miből gondolod, hogy művelt emberek?...
Teste a kanapé karfájához dőlt, mutatóujja korcsolyázott a kijelzőn. - Azonnali iskolazárást követelnek a pedagógusok. A szakszervezet a tomboló járványra hivatkozva levélben kérte Viktort, hogy minden iskolában rendelje el a digitális munkavégzést.
-...csodálatos...ha így lesz, megint olvashatom a pdf fájlokon, hogy kérd meg anyukádat vagy apukádat, magyarázzák el blablabla…
- Igen, a kommentelők egy része is ezt emlegette, meg hogy a gyári munkás is eljár dolgozni, a bolti eladó, a benzinkutas és a postás is, pedig ők ugyanúgy érintkeznek emberekkel, mint a tanárok a gyerekekkel
- És ezen röhögtél?
- A kommenteken Szívem, a kommenteken. Ahogyan a tanulatlan pórnépet nekiálltak szapulni a tanult tanárok, olyan szavakat használva, mint bunkó ribanc, hülye pöcs, baromarcú köcsög…
Mosolygásra állt a szám.
- Ez olyan, mint amikor a kerítésen át nem éri el a banánt a majom...