Idült veszteglésén erőt vett a Nap, aranylott a langymeleg. Szomszédasszonyomat csőbe húzta a hulladéktároló lakatja, silány fajta, múlt héten velem is incselkedett, - Segítek - mondtam, amikor az ütemes recsegést hallató játszótéren át odaértem.
- Áhh, bajlódok csak vele, jó, hogy jössz, kínlódás ez a lakat, persze jó, hogy már lakatoljuk, így nem rakja tele boldog-boldogtalan, sokszor már az ürítés után két nappal tele volt, nem tudtam beletuszkolni a szemetet, kész vicc, a szemétszállítás díját én fizetem, de a kukát olyanok pakolták tele, akik nem fizették.
Egyre zavaróbb volt a recsegés, vártam a kettétörést. - Nem veszi észre, hogy rossz a hinta? - nyugtalankodott szomszédasszonyom -, különben is, nem kellene neki digitális oktatáson lenni?
Rozi lóbálta magát. A szemközti tömbben lakik. Tizennégy éves. 2019 őszén, amikor fiam az új csúzdát tesztelte, ritkán jelentkező társalgásigényemet kiszolgálva, szóba elegyedtem a lánnyal. Nem bőbeszédű.
" - Hogy hívnak?
- Rozi.
- Hány éves vagy?
- Tizenkettő.
- A környéken laksz?
- Itt szemben.
- Sokszor látlak hintázni. Délelőttönként is. Nem jársz suliba?
- Nincs suli.
- Nincs?
- Aha.
- Hogyan érted ezt?
- Csak úgy.
Tovább nem faggattam."
- Lehet ő teszi jól.
Nézetemet szomszédasszonyom kétségbe vonta: - Lóg a tanórákról, ebben mi a jó? Nem keresik a tanárok? Milyen az a szülő, aki ezt engedi? Hogyan viszi így a gyerek valamire?
- Tudja, előttem a saját tapasztalatom lebeg. Én nem lógtam tanórákról, sőt, eminens tanuló voltam. Mégis a semmire vittem...