egy szabadúszó története

Suvahe

Suvahe

Életben tartó pokróc

2021. május 16. - Suvahe

- Rühes, te rühes, megöllek!

 

Nívós ária hempergett a dombtetőn.

Felülírta völgybéli kapálásomat, megtorpant a sarabolóm.

- Vágd csak tovább a gyomot – javasolta nénikém, fel sem nézett a gereblyézésből.

Kémlelő tekintetem a földhátra futott.

- Valami pirosat – mondtam - lóbál a kutya szája.

- Gyakori – karistolt nénikém kezei alatt a fogacsos vas –, csapd már a gazt, sose végzünk.

Csaptam.

Kettőt.

Megint az ormot lestem.

- Basszus, lehet agyonüti – vélekedtem.

- Dehogy. Az a vén kutya a felesége mindene volt.

 

Visszaszerezte a gazda a pirosat.

 

- Na? Itt alszunk vagy befejezzük? - dohogott nénikém.

Kapáltam.

Egyet.

- Mióta gyakori?

 

Nagyot döngetett egy göröngyön a hőbörgő gereblye.

 

- Méghogy nem vagy író! Sose végzünk, sose.

Saraboltam. Kíméletlenül.

Sóhajtott a gereblye.

- Tavaly halt meg az asszony. Azóta a fickó züzü. A kutyát mindig is utálta, de a nő odavolt érte.

- És egy piros rongyért megölte volna?

- Az a nő pokróca volt. Itt a dombon szokott piknikezni. Csináljuk, mert sose végzünk, sose…

 

* * *

 

- Emberöltőben – mesélte minap nénikém –, talán már száz éves is volt, terítette ám rá a pokrócot, a szomszédjától hallottam, sírt is, ne hagyja itt.

Hajnalra kimúlt az eb.

 

1617635827268.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://suvahe.blog.hu/api/trackback/id/tr116561912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása